Alla rätt!

F-skatt     Trafiktillstånd      Kollektivt anslutna     Försäkringar      nöjda kunder      Kunskap      Erfarenhet     rutavdrag

 

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning av våra tjänster, abonnemangs- & uppdragstillfällen, är regeln att avbokning skall ske senast 24 timmar i förväg och avbokning ska göras via mejl till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Du kan även avboka via vår växel, som har öppet mellan 08:00 - 18:00 vardagar. De hjälper dig, om du ringer, att mejla. Tänk på att lämna ditt rätta kundnamn, kundnummer, mobilnummer & mejladress.

OBS! Försenad avbokning debiteras!

  • Om du avbokar senare än 24 timmar, men tidigare än 12 timmar, innan planerad tid för uppdraget, kommer en avbokningsavgift på 50% av offererat, överenskommet eller beräknat pris för planerad tidsåtgång, att debiteras.
  • Avbokning senare än 12 timmar innan, debiteras med 100% av offererat pris.
  • Utebliven avbokning, debiteras med 100%.
  • Tänk på att avbokningsavgift är ej godkänd för vare sig Rut- eller Rotavdrag.

Får man använda RUT- och ROTavdrag?
Ja, du får använda dessa avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet. Observera dock att du som beställare & fakturamottagare är skyldig att sist och slutligen se till att hela kostnaden regleras, så om Skatteverket nekar avdraget, så kommer ni få ett restkrav på den delen som Skatteverket ej betalar ut.

Hur tecknar jag ett städabonnemang?
Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle  Som alltid är en storstädning för att vi skall lägga en hög nivå på städningen från början Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Vad ingår i ett hemstädsabonnemang?
Här kan du läsa om de moment som ingår.>>

Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Måste jag vara hemma vid första städtillfället?
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?
Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan och i de produktlistor som vi skickar med vid vår kontakt. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Efter första städtillfället, måste jag kontakta er för att få fortsatt städning?
Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Är det alltid samma person som kommer och städar?
Ja, om du har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom och semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Ingår städmaterialet?
Städmaterial ingår alltid hos oss på Rutstäd.

Vilka städmaterial ska jag ha hemma?
Om du har egna specialmedel och oljor för golv eller liknande så är det bara att informera om dessa vid första städtillfället och sedan ha dessa framme vid abonnemanget.

Vi har en i familjen som är allergisk, är det starka medel?
Nej, vi använder främst skonsamma medel och Ultrarent vatten.Vilket även gör att vi dra ner användandet av medel med ca 70%

Jag har pälsdjur hemma, vad ska jag tänka på?
Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. Rutstäd ansvarar inte för husdjur.

Vad händer om min bostad är hårt nedsmutsad eller fullt med saker på golven?
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 300kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov. Eller göra om städavtalet när det gäller den tid vi behöver lägga ner.

Kan jag känna mig trygg med att kvittera ut nycklar till er?
Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Hur lång tid tar det att städa min bostad?
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.

Måste jag lämna ut nycklar?
Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad händer om jag inte är nöjd?
Om det är något som vi missat i utförandet, vänta då inte med att kontakt med oss. Om du inte dröjer för länge så åtgärdar vi, men tänk på att inte fixa felet själv innan vi kontrollerat, för då kan vi varken åtgärda, ersätta eller kompensera.
- Vi kallar detta för "100% NÖJD KUND GARANTI". Klicka här och ta del av villkoren i garantin >>>

Vad händer om något skulle råka gå sönder?
Rutstäd är ansvarsförsäkrade hos Trygg Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vad gäller om fakturering och betalning?
Klicka här för att komma till våra betalningsvillkor>>>

Uppsägning av abonnemang eller avtal?
Uppsägningen av städabonnemanget är mycket enkelt. Rutstäd behöver ett kort mail att kunden önskar avsluta sitt abonnemang. Utan skriftlig uppsägning via mail eller per brev löper städabonnemanget på tillsvidare och alla överenskommelser om avbokningar och liknande punkter i avtalet är giltiga och alla överenskommelser ska hållas tills abonnemanget blir uppsagt på ett överenskommet sätt.

Rutstäd har marknadens kortaste uppsägningstider – endast 14 dagar från det att kunden skickat sitt mail till bolaget om uppsägning.

Vänligen Rutstäd
 
 

Följ oss på Facebook

OBS! - Vi är experter på flyttstädning.

Den smarte kollar med oss först, när det är dags för flyttstädning.

Nöjd-kund-garanti

Vi erbjuder alla våra kunder nöjd-kund-garanti. 100 % nöjd inom 48timmar

Vi är inte nöjda förrän du är det!

Läs mer om vår garanti och våra försäkringar >>>

Vi har kollektivavtal

Samarbetspartners

 

 

 

 

 

 

Handla i vår E-shop

Behöver du städmaterial? Köp i vår e-shop!

E-shop >>>

Rot- & rutavdrag kräver viss koll

Dessa avdrag är jättebra, men det är inte pengar "man bara får"...

Läs mer >>>

Vanliga kundfrågor och svar

Här hittar ni svaren på de mest vanliga frågorna

Läs mer>>>

 

 

Köp Presentkort

Sök jobb hos oss!