Om vi råkat orsaka en skada
Om vår personal skulle råka orsaka en skada, så är vår personal instruerad att de ska informera kunden, dokumentera, vad som hänt och rapportera samma dag till arbetsledningen. RUTSTÄD är försäkrad hos Trygg Hansa. Den försäkringen täcker i sådana fall eventuella skador på person och egendom utan att det drabbar personalen ekonomiskt. Om du som kund finner skada som du tror att vi åstadkommit, så måste du meddela oss detta inom 72 timmar (3 dygn) efter vårt uppdrag.
Transporttillstånd krävs vid flytt - för din trygghets skull
Den som anlitar en flyttfirma anlitar ett transportföretag. När man anlitar ett transportföretag så måste man anlita ett företag som har ett transporttillstånd godkänt av Transportstyrelsen. I annat fall bryter man mot sitt beställaransvar. Vi har trafiktillstånd och en anställd som är certifierat Trafikansvarig. Mer info...
Vår Nöjd-kund-garanti gäller, vid feed-back inom 72 timmar...
Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av städföretag, flytt- eller trädgårds- & hantverksfirma och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % nöjd-kund-garanti. Garantin innebär att, om det är något som vi missat i utförandet, kan du alltid ta kontakt med oss inom 72 timmar (3 dygn) så ser vi till att felet avhjälps.
Växter vintertid vid flytt
Om det rör sig om växter vintertid vid flytt så gäller följande. Vintertid är blommor & växter i krukor särskilt utsatta. I en vanlig flytt hamnar de i öppna flyttlådor vilket funkar utmärkt om det är plusgrader ute. Men, om du är rädd om dina blommor och flyttar då det är kallgrader gör du bäst i att själv ta dem i din egen varma bil till nya adressen eller att du ber oss, din flyttfirma om en extra budbil för en varm transport.
OBS! Ingen ersättning om du själv åtgärdar felet...
Om du som kund själv åtgärdar felet innan Rutstäd kontaktas eller om vi ej får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning.